patriciar

Tips

Publicerad 2013-10-12 11:23:56 i Allmänt

Det bästa jag har lärt mig under det här halvåret jag tränat "på riktigt" är att utmana mig själv, tro på mig själv och insett att kroppen är en fantastisk mekanism som kan utföra saker du aldrig själv trodde. Nedan listar jag det som får mig att resa mig upp en kall morgon för ett cardiopass på gymmet. 

•Omvänd alla mina "jag kan inte" till "varför skulle det inte gå? Klart det gör"
•Sätter upp små delmål som tex: löprundor att klara, klara helgen utan godis, lyfta och göra x antal rep
•se träningen som en möjlighet. Det finns människor som varje dag önskar att få göra det du KAN, ta vara på det!
•bevisa för alla som inte tror på dig att dom har fel 
•se och känna förbättringen 
•alla uppnådda mål ger mig belöningar, som bio, nya träningslinnen 
•gör det för min skull och ingen annan. Har aldrig mått så bra och känt mig så säker i mig själv. 

Alla dessa gånger du tänker: nej det är för tidigt, för kallt, är för trött. Det är DÅ du resa på dig och bara köra. Du kommer aldrig ångra ett pass och går du fast du inte vill? Tänk vad det höjer ditt självförtroende! 





Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-10-12 22:00:44

Sjukt bra pepp ord :)

Svar: Jaa! Det gäller att hitta rätt ord och mål att sträva efter :))
patriciar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela