patriciar

Proteinpulver

Publicerad 2013-10-15 10:09:01 i Allmänt

Hela sommaren har jag kämpat med proteinpulver. Jag har tvingat i mig då jag tycker att det smakade alldeles för "löst", smaken var ok, men själva drycken i sig var ingen höjdare. DÄREMOT kan jag med glädje berätta att jag har hittat en ny favorit som har räddat både protein-intaget och sötsuget. Vanilj-päron har jag nu och det smakar bokstavligen glass!
 
100% whey från Self Omninutrition! Vilken skillnad det är, helt sjukt! Mycket bättre konsistens och smaken är mycket renare. Inte alls lika blaskig och man känner verkligen skillnaden. När jag frågade konsulten på I-diet så sa han att skillnaden är att det är renare protein i 100% whey än i 80% whey som jag har haft tidigare, samt har jag läst att 100% har ett mindre antal gram kolhydrater. Jag hade även med Stevia i som kan ha förvrängt smaken. Det är det enda negativa med den här är att det är aspartam i denna från Self nut.. 
 
 
Det är denna jag har haft tidigare och går att köpa här
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela