patriciar

Dagens träning

Publicerad 2013-10-23 09:23:29 i Allmänt

Idag ska jag med en väninna till gymmet och ben står på agendan. Försöker hinna med det minst två gånger i veckan (musklerna man tränar ska ju minst vila 48 timmar innan man tränar samma igen). Detta har jag lagt upp: 
 
 
Donkey Kicks: Du står som på bilden och rör benet i samma vinkel upp och ned. Denna brukar jag köra som uppvärmning tillsammans med snabba squats. Tänkte även köra denna med en stång lagd på foten (utan skor) för att få in vikt. 
 
 
Höftlyft: Spänn skinkorna och arbeta upp och ned. Du kan även köra utan boll samt med endast ett ben. Kör du med ett ben (rekommenderas efter ett par gånger för att få jobba mer) så sträck det benet du inte använder rätt fram, rakt. Jag brukar ha en viktskiva på höften för att få in vikt. 
 
 
Deadlift: Detta är hur du ska se ut när du kommer ner med din vikt (jag använder stång) Du reser dig sakta upp för att komma i en rak ståene position. Tänk på att spänn magen för att inte förstöra ryggen! Spänn såklart rumpan också.
Dessa är något jag alltid kör tillsammans med squats med stång, stående utfall från bänk och kick backs (?)
 
Om man aldrig kör dessa övningar testa aldrig med vikter som är för tunga! Du kan skada dig och det är ALLTID bättre att jobba in tekniken först
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela