patriciar

Hundar

Publicerad 2013-11-15 13:31:45 i Allmänt

Direkt när vi landade såg vi flera gatuhundar och direkt började en klump i halsen samlas. Jag hade glömt bort hur det var här borta i Asien. Har aldrig sett såhär dåliga hundar någonsin, det är verkligen hjärtskärande. Idag köpte vi 10 kycklingburgare till tre hundar som vi myst med tidigare på marknaden och dom blev såklart hur glada som helst men rätt snabbt eskalera det och hundarna blev aggressiva mot varandra. Indierna tycker säkert att det var onödigt men alla fick en liten del i alla fall. Efter kunde jag knappt hålla tårarna tillbaka, tre hundar av hur många? Va? 

Jag är mer känslig när det gäller djuren här, folk är så elaka. Idag såg jag en man köra på en hund med moped och helt orörd åker vidare. Jag vet att jag inte kan göra så mycket mer än det vi gör, men om jag fick bestämma skulle ett djur aldrig få lida såhär. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela