patriciar

Ett nyktert liv

Publicerad 2013-12-04 19:32:36 i Allmänt

I snart ett år har jag varit nykter, och nej det handlar inte om att jag hade problem med alkoholen, utan jag ville förändra mitt liv. Jag har tagit mina mediciner innan, men inte tagit dom på allvar, drack alkohol tillsammans med dessa och sista gången gick det riktigt illa. Efter 2 öl, 33 cl, blev min kropp så himla full. Jag kunde knappt stå och spyorna kastades omkring! Huvudet var med och jag kommer ihåg det mesta. Efter det slutade jag med medicinen, partade loss i Asien, sommaren och till vintern blev jag vansinnigt dålig i lederna så hade inga alternativ än att börja igen. Eftersom jag äter cellgifter, påverkas min kropp mer än vad man kan förstå. Levern tar sådan stryk, därav den största anledningen varför jag inte dricker. Man är trött, tappar hår, mår illa någon dag i samband med intaget. 

Och mitt val att vara nykter stärka ju såklart i och med att jag tränar så mycket. 50% av det du tränat på en vecka går förlorat en festkväll! Allt är så självklart. 

Jag kommer att sluta äta cellgifterna och ta sprutor inom någon månad, hoppas jag. Främst för att det känns som att den slutat verka samt för alla biverkningar. Jag kan (får) tex inte bli gravid. Slutar jag idag- kan jag försöka om ett år. Och ju längre jag äter dessa ju större risk skapar det för framtida graviditeter. 

Så till alla er som sitter hemma, önskar att ni kunde förbättra era liv med träning, om ni kan, lyft er upp! Om vi säger såhär, jag hade kunnat döda för att få vara er, eller ja, ha era kroppar. Att ha ett smärtfritt liv utan att behöva tänka på hur sjukdomen ibland måste ta sin plats. Att slippa sprutor, mediciner, prover, ständiga tröttheten, värken, tappad matlust, inflammationer. Lyft på era jävla arslen och rör på er. Kan ni, så har ni inga ursäkter. Right? 

Med detta vill jag absolut inte att folk ska tycka synd om mig, eller andra som kämpar. Vi slåss mot något vi inte kan göra något åt, bli inspirerad och SÄTT IGÅNG! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela